علت خارش سر بعد از کاشت مو و نحوه درمان و جلوگیری

علت خارش سر بعد از کاشت مو و نحوه درمان و جلوگیری

علت خارش پس از کاشت مو چیست؟

خارش سر بعد از کاشت مو یکی از علائم رایج این عمل زیبایی می باشد اما نگران نباشید این عارضه کاملا طبیعی است و به سرعت از بین می رود. و اما در برخی موارد ممکن است این خارش به درازا بکشد که موجب کلافگی افراد می شود. در این مقاله به جلوگیری از بوجود آمدن این خارش ها و نحوه درمان آن می پردازیم با ما همراه باشید.

مراحل کاشت مو

کاشت مو شامل مرحله برداشت موها از بانک مو که شامل پشت سر افراد و یا فاصله بین گوش تا گوش فرد است می باشد. و  کاشت موهای برداشته شده در قسمت های گیرنده ی مو. به طور کل کاشت مو به ۲ روش جراحی و غیر جراحی تقسیم می شود. که در روش جراحی از بانک موی فرد یک قلب یک نوار باریک برداشته می شود. و در روش غیر جراحی با استفاده از دستگاه پانچ فولیکول ها به صورت دانه ای برداشت می شوند. و سپس کاشت انجام میگیرد.

علت خارش سر بعد از کاشت مو و نحوه درمان و جلوگیری

علت خارش سر بعد از کاشت مو و نحوه درمان و جلوگیری

علت خارش سر پس از کاشت مو چیست؟

پس از انجام پیوند ممکن است برخی افراد دچار خارش در قسمت پوست سر شوند که این به دلیل آزاد شدن هیستامین در بدن فرد به منظور ترمیم می باشد و کاملا طبیعی می باشد. شما ممکن است این خارش ها را هم در قسمت گیرنده مو و هم در قسمت بانک مو احساس کنید. از دیگر علائم بروز این خارش ها می توان به آلودگی فولیکول مو های فرد اشاره کرد که در این صورت داشتن خارش تا مدت ۲هفته طبیعی می باشد اما اگر با گذشت ۲ هفته همچنان دچار خارش سر بودید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان خارش سر پس از کاشت مو

بروز خارش پس از کاشت می تواند بسیار آزار  دهنده باشد که معمولا این خارش در شب و هنگام خواب بیشتر احساس می شود در این بخش به چند روش جهت درمان و جلوگیری از بروز این خارش ها می پردازیم:

  • هرگز بخش هایی که دچار خارش هستند را نخارانید.

پس از کاشت به علت احساس خارش افراد اقدام به خاراندن این بخش ها می کنند. که می تواند موجب بروز عفونت فولیکول مو شود و یا در بدترین حالت موجب می شود موهای کاشته شده از جای خود کنده شوند. که این تاثیر بسیار مخربی بر نتیجه پیوند دارد.

  • شستشوی موها پس از کاشت را مطابق توصیه پزشک و مشاور مربوطه به طور مرتب انجام دهید.

یکی از مهمترین کارهایی که برای گرفتن نتیجه خوب بعد از کاشت مو باید انجام دهید انجام مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو می باشد. که شستشو پس از کاشت هم بخشی از این مراقبت ها ست. و برای جلوگیری از بروز برخی علائم مانند خارش و خشکی باید این شستشو ها به طور مرتب مطابق گفته پزشک یا مشاور مربوطه انجام شوند.

  • از داروی ضد هیستامین در این دوران مصرف کنید.

هیستامین ها از مواد شیمیایی هستند که به جهت ترمیم در این قسمت ها آزاد می شوند و همین باعث بروز خارش در سر می شود و شما با مصرف داروهای آنتی هیستامین میتوانید انتشار این مواد را در سر کاهش دهید و همین میزان خارش سر را کمتر می کند.

  • از شامپوی ضد خارش استفاده کنید.

فرم های قوی تر داروی آنتی هیستامین که باید توسط پزشک تجویز شود در غالب شامپو می باشد. بنابراین اگر احساس می کنید نیاز به استفاده از این شامپوها دارید حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.

علت خارش سر بعد از کاشت مو و نحوه درمان و جلوگیری

علت خارش سر بعد از کاشت مو و نحوه درمان و جلوگیری

علت خارش سر با گذشت چند ماه پس از کاشت مو چیست؟

  1. رشد موهای جدید
  2. آلرژی و حساسیت
  3. خشکی پوست سر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما