بانک موی خوب چه ویژگی دارد؟

بانک موی خوب چه ویژگی دارد؟

بانک مو چیست

در همه ی روش های کاشت مو تعدادی گرافت مو از بخش هایی از پوست برداشت میکنیم. که بانک مو نام دارد. موهایی که از آن بخش ها برداشت می کنیم. باید مقاوم باشند و از قسمت هایی برداشت شوند که دچار ریزش نمی شوند. چرا که هدف ما کاشتن موهای بادوام است. که دچار ریزش نشوند و رشد خود ادامه دهند.
که این قسمت ها بانک مو نام دارند و برای انجام کاشت مو از این بخش ها استفاده می شود. گرافت هایی که می کاریم می توانند حاوی ۲ الی ۴ تار مو باشند، که از بخش سر و یا صورت برداشت می کنیم.

ویژگی بانک مو ی خوب و قابل پیوند:

بانک موی سر در ناحیه ای حدود ۲۵ الی ۳۵سانتی متری از قسمت  گوش چپ تا گوش راست می باشد.  که موهای این نواحی مقاومت بالایی در برابر ریزش مو دارند و به طور معمول در الگوی ریزش قرار نمیگیرند. فولیکول ها در بخش بانک مو نسبت به هورمون هایی که موجب ریزش می شوند بسیار مقاوم می باشند.
و دارای موهایی بادوام هستند که این بخش ها شامل پشت سر و بغل سر و بالای گوش و ریش در آقایان می باشد.
در برخی که دارای ریزش ارثی می باشند می شود الگوی ریزش را حتی تا سن ۲۵ سالگی تشخیص داد. اما به طور معمول بین سن ۲۵ تا ۳۰ سالگی که الگوی ریزش افراد تکمیل می شود و ریزش متوقف می شود می توانیم ناحیه بانک مو را تشخیص دهیم. هرچند که تشخیص این نظیر موضوعات به عهده ی پزشک می باشد

چه زمانی از موهای ریش به عنوان بانک مو استفاده می شود؟

اگر ریزش موی افراد در نواحی بانک مو ی سر یعنی پشت و یا بغل سر زیاد باشد و نتوانیم از آن به عنوان بانک مو استفاده کنیم، در چنین موقعیتی از موی ریش(بخش زیر چانه) استفاده می کنیم.

آیا موهای کاشته شده می ریزند؟

الگوی ریزشی که در آقایان وجود دارد با الگوی ریزش خانم ها متفاوت است. چرا که الگوی ریزش در خانم ها پراکنده می باشد.
و اگر بتوانیم دلیل ریزش را تشخیص دهیم می توانیم بدون نگرانی عمل پیوند مو را انجام دهیم که این به مهارت بیشتری نیاز دارد.
برعکس خانم ها که الگوی ریزش پیچیده ای دارند برای آقایان چنین نیست.
و ریزششان از الگوی مشخصی پیروی می کند که در سن ۲۵تا حدود ۳۰ سالگی قابل تشخیص می باشد. که این ریزش معمولا به این صورت می باشد که از جلوی سر شروع می شود. و تا قسمت بالای سر ادامه پیدا می کند که در این زمان موهای پشت و بغل سر همچنان باقی می ماند چرا که در برابر هورمون های ریزش بسیار مقاوم می باشند.

بانک مو

بانک مو

روش پیوند از بانک مو چگونه می باشد؟

برای این که گرافت ها را از بانک مو برداشت کنیم روش های متفاوتی وجود دارد. که یکی از این ها روش FIT می باشد و در این روش گرافت های مو را بصورت دانه ای برداشت می کنیم.
که هرکدامشان یک تا چند فولیکول را شامل می باشند. در این روش جراحی نمیکنیم و بخیه نمی زنیم و در طی یک جلسه با تراکم بالا انجام می دهیم.
روش دیگر FUT نام دارد. که به روش نواری هم میشناسیمش. در این روش از قسمت پشت سر از گوش راست تا گوش چپ تقریبا به عرض ۱سانتی مترو طول ۲۰ سانتی متر بریده و جدا می کنیم. تا پس از استخراج فولیکول ها را بکاریم و یکی از مشکلات این روش هم همین داشتن بخیه و جراحی می باشد.

تقویت بانک مو:

برای تقویت موی سر در قسمت بانک مو باید از هنگامی که ریزش موها شروع می شوند اقدام کنید که معمولا ریزش دلایلی مختلفی مانند: ژنتیک، اختلال های هورمونی، نداشتن تغذیه مناسب و نداشتن شرایط بهداشتی مناسب را دارد. از روش های مختلفی برای تقویت مو می توان استفاده کرد مانند: مزوتراپی و پی آر پی.

در افرادی که دارای بانک موی ضعیف می باشند چگونه کاشت انجام می شود؟

افرادی که به هر دلیلی دارای بانک موی ضعیف می باشند. می توان برای کاشت آن ها از روش بی اچ دی استفاده کرد. که در این روش برداشت فولیکول ها از بخش های دیگر مانند ریش می باشد.

بانک مو

بانک مو

آیا موهای کاشته شده میریزند؟

یکی دیگر از سوال هایی که برای همه متقاضیان کاشت مو پیش می آید. این است که آیا موهای کاشته شده می ریزند یا خیر. و خوشبختانه باید بگوییم که خیر. موهای کاشته شده ریزش پیدا نمی کنند. چرا که موهایی که از بانک مو برای کاشت برداشت می شوند مقاوم در برابر ریزش می باشند.

کلینیک کاشت مو

کلینیک کاشت مو و زیبایی پیله با توجه به بانک موی مراجعه کننده و زیبا جوی خود ، توانسته یک کاشت مو با کیفیت و پر تراکم را به مراجعه کنندگان خود ارائه داده است ،
این کیفیت و رضایت ، حاصل تجربه تیم و اکیپ کاشت مو کلینیک پیله است که با بالاترین درصد رضایت توانسته رزومه خوبی برجا بگذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما