دلایل ریزش ابرو , (درمان ریزش ابرو)

 دلایل ریزش ابرو , (درمان ریزش ابرو)

اصلی ترین دلایل ریزش ابرو

ریزش مو و حتی ریزش ابرو مشکلی ست که امروزه همه ی افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و دلایل متعددی برای این ریزش ها وجود دارد. که در این مقاله به همه ی دلایل ریزش ابرو و درمان این مشکل می پردازیم.

  • آلوپسی:

از بیماری های خودایمنی می باشد که سیستم ایمنی بدن بخش هایی از بدن را بیگانه می پندارد و به آن بخش ها حمله میکند که در این بیماری فولیکول مو ی سر فرد موی حمله قرار میگیرند و موجب توقف رشد موها و ریزش موها می شوند. این بیماری دارای انواع مختلفی می باشد، مانند:

  1. آلوپسی یونیرسالیس که همه موها را از بین می برد.
  2. آلوپسی آره اتا که موجب ریزش مو بصورت لکه ای می شود.
  • تغذیه:

داشتن تغذیه ی مناسب مقدار بسیار زیادی بر سلامت مو ها تاثیر می گذارد. که در این جا به چند مورد جهت بهبود سلامت موها می پردازیم:

  1. بهتر است در طول روز حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید تا به مرطوب شدن ساقه ی موها کمک کنید.
  2. برای کاهش ریزش ابرو می توانید از اسید های چرب امگا۳ و امگا۶ مصرف کنید. منبع غذایی امگا۶ شامل این موارد می باشد: روغن آفتابگردان، روغن ذرت، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن کانولا. و منبع غذایی امگا۳ شامل این موارد می باشد: روغن تخم کتان، ماهی سالمون، قزل آلا، روغن گردو و روغن سویا.
  3. ویتامینE باعث تقویت پیاز مو ها می شود و منابع غذایی این ویتامین شامل این موارد می باشد: انبه، فندق، بادام و بادام زمینی
  4. حبوبات برای رشد موها و ابروها بسیار مفید می باشند و غذاهای حاوی حبوبات دارای مقدار زیادی پروتئین می باشند و آهن و بیوتین و روی موجود در آن از شکننده شدن و آسیب پذیر شدن موها جلوگیری می کنند.
  5. غلات که برای تقویت موها بسیار مفید می باشند دارای مقدار زیادی آهن و ویتامین و روی هستند.
  6. تخم مرغ که سرشار از پروتئین می باشد منبع تغذیه ی خیلی خوبی برای رشد موهاست که دراای ویتامین B12 و بیوتین می باشد.
  7. گوشت مرغ و به طور کل همه ی پرندگان دارای پروتئین می باشد و گوشت مرغ منبع غنی آهن است و برای تقویت موها بسیار مفید می باشد.
  • اگزما:

اگزما مشکلی پوستی می باشد. که با خارش قرمزی و سوزش همراه است. و به علت وجود فولیکول های مو در پوست این مشکل پوستی می تواند به موها آسیب وارد کند وموجب ریزش ابروها شود.

  • داروها:

مصرف برخی دارو ها موجب آسیب رساندن و تضعیف شدن موها و در نهایت ریزش آن ها می شود. این داروها شامل موارد زیر می باشند:

داروهای روانپزشکی، داروهای تشنج، داروهای ضدالتهابی، داروهای کاهش وزن، داروهای ضدبارداری

  • پسوریازیس:

پسوریازیس هم نوعی بیماری حودایمنی می باشد که سلول های پوستی را تکثیر می کند و لکه های قرمز بر سطح پوست بوجود می آورد. که این لکه ها زبر می شوند و از رشد فولیکول ها جلوگیری می کنند و در نهایت ریزش پیدا می کنند.

  • سرطان:

سرطان های پوستی و شیمی درمانی باعث ریزش موها و ابروها می شود. که هیچ درمانی ندارد مگر این که این دوره ها به پایان رسد و ابروها مجدد شروع به رویش کنند.

  • تیروئید:

از اصلی ترین دلیل های ریزش مو ها و ابرو ها مشکلات تیروئیدی می باشد. به این معنا که هنگامی که دچار مشکل شود در فرایند های طبیعی بدن از جمله رشد موها اختلال ایجاد می کند.

  • عفونت ها:

عفونت ها موجب ریزش موها می شود چرا که بر فولیکول و ساقه ی موها تاثیر منفی می گذارد. که برخی از این عفونت ها شامل این موارد می باشند: عفونت قارچی-بیماری هانسن-شپش

  • اضطراب و استرس:

داشتن استرس و اضطراب به میزان زیاد و طولانی مدت اکسیژن رسانی به فولیکول های مو را کاهش می دهد در میزان ترشح هورمون ها هم نوسان ایجاد می کند که این ها موجب ریزش مو می شود

  • بالارفتن سن:

وقتی سن افراد بالا می رود چه در خانم و چه در آریالایان ریزش مو ها افزایش پیدا می کند چرا که در آریالایان میزان تستوسترون و در خانم ها میزان استروژن کاهش میابد.

  • بارداری:

نوساناتی که در پی بارادی و زایمان خانم ها رخ می دهد باعث اختلال در چرخه ی رشد موها می شود که در نهایت ریزش موها را به دنبال دارد.

  • عوامل فیزیکی:

از عوامل فیزیکی که بر ریزش و از بین رفتن ابروها تاثیر دارد به این موارد می توانیم اشاره کنیم: سوختگی، ضربات فیزیکی، حرارت،تصادف، عوامل الکتریکی ، شیمیایی و همچنین داشتن تتو و انجام فیبروز در ابرو و.. هم بر ریزش ابرو ها تاثیرگذارند

بهترین راه درمان ریزش ابرو چیست؟

بعد از مشخص شدن علت ریزش ابروها شما این امکان را پیدا می کنید که بهترین روش درمانی را انتخاب کنید که این کار شامل برداشت موها از بخشی از سر و کاشت آن ها در قسمت ابرو می باشد، شما می توانید با کاشت ابروی طبیعی که با طرح دلخواه شماست به ظاهر ایده آل خود برسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما