راه ها و روش های شستشو پس از کاشت مو چگونه است؟

راه ها و روش های شستشو پس از کاشت مو چگونه است؟

 شستشو پس از کاشت مو

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکات برای رسیدن به نتیجه عالی پس از کاشت مو انجام مراقبت های قبل و بعد کاشت مو می باشد که نحوه ی صحیح شستشو یکی از این موارد است. در این مقاله به نحوی صحیح شستشو پس از کاشت مو می پردازیم.

چرا شستشو پس از کاشت مو از اهمیت زیادی برخوردار است؟

رعایت نکردن مراقبت های قبل و بعد از کاشت عواقب جدی ای را به دنبال دارد. و شما برای جلوگیری از بروز این علائم باید نکاتی از قبیل شستشوی صحیح را مورد توجه قرار دهید. چرا که به خاطر ضعیف بودن موهای تازه کاشته شده ممکن است به گرافت آسیب جدی وارد شود و عدم شستشوی درست موجب چرب شدن و پوسته پوسته شدن پوست سر، ایجاد جوش و کیست هایی بر سر فرد می گردد.

برای حمام کردن پس از کاشت چه زمانی مناسب است؟

شما هیچ محدودیتی برای حمام کردن پس از کاشت ندارید اما باید به این مورد توجه داشته باشید که آب به طور مستقیم با موهایتان برخورد نداشته باشد چرا که در روز های ابتدایی این فولیکول مو ها بسیار حساس اند.

شستشو پس از کاشت مو به چه صورت است؟

شستشو مو بعد از کاشت مو

شستشو مو بعد از کاشت مو

شستشوی بعد از کاشت نیاز به آموزش دارد. که در مجموعه پیله توسط مشاورین به طور کامل به شما زیبا جویان عزیز آموزش داده می شود.

پس از برداشت پانسمان توصیه می شود محل کاشت را به مدت ۱۴ روز، روزانه ۲ بار با اسپری شستشو که حاوی یک چهارم شامپو بچه و سه چهارم آب جوشیده ی سرد شده و یا سرم شستشو می باشد شستشو دهید. و سپس با یک اسپری دیگر که کاملا حاوی آب می باشد، آبکشی کنید.

برای شستشو در هفته ی دوم یک ابر فوم مانند تهیه کنید و ابر را به حالتی درآورید که حاوی مقدار زیادی کف باشد. و به حالت ضربه ای کل سر را شستشو دهید و به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان روی پوست سرتان کشیده نشود. و سپس با یک کاشه حاوی آب ولرم که رو به خنکی می باشد آبکشی کنید.

چند نکته ی مهم جهت شستشو بعد از کاشت مو:

  • هرگز برای خشک کردن موهای خود پس از حمام از سشوار استفاده نکنید
  • به مدت ۳۰ روز پس از کاشت موها را کوتاه نکنید.
  • برای خشک کردن موها از حوله های زبر که باعث آسیب رسیدن به گرافت ها می شود استفاده نکنید.
  • در صورت ایجاد خارش در پوست سر به هیچ عنوان آن نقاط را نخارانید و از داروهای ضد خارش استفاده کنید.
  • برای شستشو از ظرف اسپری و یا کاسه ی آب استفاده کنید و از برخورد آب به طور مستقیم به سر خودداری کنید.
  • دقت کنید برای شستشو ناخن یا انگشتتان روی پوست سر کشیده نشود

خشک کردن موها پس از شستشو به چه صورت است؟

همانطور که اشاره کردیم برای خشک کردن موها به هیچ وجه نباید از سشوار و یا حوله استفاده کنید. و بهتر است با استفاده از دستمال کاغذی و به نرمی این کار را انجام دهید.

علت خارش پس از کاشت مو چیست و چه باید کرد؟

در بین عوارض موقت پس از کاشت مو خارش در بخش بانک مو و محل گیرنده ی مو بسیار شایع است و عارضه ی خطرناکی نمی باشد و سریعا برطرف می شود. در محل گیرنده که مو در این بخش ها کاشت شده خاراندن ممنوع می باشد. چرا که به گرافت های کاشته شده آسیب جدی وارد می کند و موجب کنده شدنشان می شود. می توانید برای از بین بردن این خارش ها محل کاشت را با استفاده از سرم های شستشو مرتبا مرطوب نگهدارید و همچنین می توانید از دارو هایی نظیر آنتی هیستامین استفاده کنید.

شانه زدن موهای کاشته شده به چه صورت است؟

به عقیده ی برخی افراد شانه زدن موها موجب خونرسانی به پوست سر می شود اما پزشکان توصیه می کنند شانه زدن تنها ۱ تا ۲ بار در روز انجام شود. و اما برای موهای کاشته شده شانه زدن توصیه نمی شود چرا که به گرافت های کاشته شده آسیب می زند و تا زمان بهبودی کامل موها را در جهت خواب شانه بزنید.

آیا استخر رفتن پس از کاشت مو مانعی دارد؟

تا زمانی که زخم های سر پس از کاشت ترمیم نشده اند از شنا بپرهیزید. ۱ ماه بعد از کاشت رفتن به استخر مانعی ندارد و می توانید با طولانی تر کردن این مدت از آسیب زدن کلر به موها جلوگیری کنید چرا که باعث خشکی پوست سر می شود.

شستشو مو بعد از کاشت مو

شستشو مو بعد از کاشت مو

کلینیک کاشت مو پیله

از مهمترین و بیشترین عمل های زیبایی در کلینیک پیله ، کاشت ابرو میباشد ، که مهم است بعد از انجام عمل کاشت مو ، نکاتی رعایت شود که شاید از مهمترین این نکات ، شستشو پس از کاشت مو میباشد که بهتر است یک جلسه قبل از انجام عمل کاشت مو در کلینیک با کادر درمان و زیبایی داشته باشید تا این نکات را برای شما زیبا جویان عزیز انتقال دهند.

همچنین بعد از انجام عمل کاشت مو ، یک نفر از تیم پشتیبانی کلینیک با شما در ارتباط خواهند بود تا شما را در داشتن یک نتیجه خوب بعد از کاشت مو راهنمایی نمایند.

همچنین برای آن دسته از عزیزانی که عمل کاشت ابرو انجام داده اند ، نکاتی در صفحه “شستشو پس از کاشت ابرو” وجود دارد که با مراجعه به صفحه ای مقاله میتوانید از این نکات بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما