هایفوتراپی , (جوانسازی پوست با هایفوتراپی)

هایفوتراپی , (جوانسازی پوست با هایفوتراپی)

هایفوتراپی

اگر شما جز افرادی هستید که از چین و چروک و ناملایمتی های پوستتان خسته شده اید و میخواهید پوستتان صاف و کشیده و با طراوت باشد.
پیشنهاد ما به شما،آخرین دستاورد تکنولوژی در زیبایی پوست،یعنی هایفو تراپی است. هایفوتراپی اکسیر جوانی ست و بدون شک آخرین دستاورد علم پزشکی دنیا در لیفت بدون جراحی است. هایفو این کار را به کمک امواج اولتراسونیک انجام میدهد. امواجی که قدرت نفوذی آن بسیار متفاوت با آر اف و لیزرهاست.

در حقیقت قدرت نفوذ ار اف و لیزر ۲ میلیمتر و هایفو تا ۵/۴ میلیمتر است. طریقه انجام هایفو به این شکل است که با ایجاد امواج اولتراسوند به روی یک نقطه مشخص و بسیار ریز گرمای شدیدی ایجاد میشود. شما اگر برای یک مدت طولانی یک تکه کاغذ را در معرض نور خورشید قرار دهید امکان دارد اتفاقی نیفتد اما اگر به کمک یک ذره بین نور را در نقطه ای متمرکز کنید سریعا کاغذ آتش میگیرد.

روش هایفو نیز دقیقا همین کار را انجام می دهد. به این صورت که در نقطه تمرکز حرارت بالا میرود اما در نقاط اطراف گرما ایجاد نمی شود و آسیبی نمی بیند. به عبارت ساده تر، تنها نقاطی که بخواهیم،تخریب می شوند و دیگر نقاط صدمه ای نمیبیند. باید اشاره کرد که در روش جوانسازی پوست بدن بافت صدمه دیده را ترمیم میکند و پوست جدید و جوان جایگزین پوست پیر و فرسوده قبلی می شود.

هایفوتراپی در زیبایی صورت

روند پیری غیرقابل انکار و جلوگیری میباشد اما با رعایت بساری از نکات و رژیم غذایی مناسب و سالم میتوان سرعت آنرا کاهش داد.اما این روند طبیعی چه زود و چه دیر چه بخواهیم و چه نخواهیم اتفاق می افتد و پوست کیفیت و درخشندگی خود را از دست رمیدهد و این برای بیشتر افراد امری ناخوشایند است به همین دلیل افراد تصمیم به جوانسازی و احیای پوست خود میگیرند.
پس از نمود نشانه های پیری از جمله چین و چروک های ریز و درشت و عمیق و سطحی ، کدر و دهیدراته شدن پوست ، لک و جای جوش و… بسیاری به دنبال راههای جوانسازی هستند که نیاز های پوست آنها را برطرف کند.یکی از این روش های درمانی جوانسازی پوست هایفو تراپی یا HIFU میباشد.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIGH-intensity focused ultrasound یا HIFU و در فارسی به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا یک روش درمانی زیبایی برای لیف و سفت کردن پوست در اثر کلاژن سازی لایه های زیرین پوست میباشد.
هایفو یک روش درمانی غیر تهاجمی و بدون درد با استفاده از انرژی اولتراسونیک یا همان سونوگرافی با تمرکز و شدت بالا تر میباشد که در بهبود چین و چروک های صورت و گردن تاثیر گذار است . این امواج به لایه های خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته های کلاژن میشود . در نتیجه ی تولید کلاژن استحکام پوست بالا رفته و چین و چروک کاهش میابد و به اصطلاح پوست لیفت و سفت میشود.
پیش تر از امواج هایفو برای درمان تومورهای سرطانی استفاده میشد که پس از آن اولین بار درسال ۲۰۰۸ از این امواج برای خدمات درمانی زیبایی استفاده شد و سپس در سال ۲۰۰۹ برای لیفت ابرو تائید شد و پس ازآن از سال ۲۰۱۴ تا به امروز برای لیفت و جوانسازی پوست صورت و گردن مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قرار گرفت.

کاربرد های هایفو برای خدمات درمانی زیبایی همگی خدمات حاشیه ایی آن میباشد اما از آن به عنوان یکی از تکنیک های جوانسازی و لیفت پوست به خصوص برای افراد جوانتری که ریسک جراحی لیفت پوست صورت را نمیپذیرند روشی بسیار امیدار کننده است.

هایفوتراپی برای موارد شدید افتادگی پوست نتیجه ی چشمگیری ندارد.

مزایای هایفو تراپی چیست؟

هایفو یک روش درمانی زیبایی غیر تهاجمی (بدون جراحی) میباشد که در کلینیک های کاشت ابرو و مو   از جمله کلینیک پیله توسط متخصص انجام میشود.از جمله مزایای این روش نسبت به روش های دیگر میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ماندگاری بالا به مدت ۱ الی ۲ سال
  • بدون استفاده از تزریق و برش پوست
  • بدون درد و خونریزی
  • هزینه کمتر نسبت به روش های جراحی مانند جراحی لیفتینگ
  • جلسات درمانی کم ۱ الی ۳ جلسه و هر جلسه بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه
  • میتوانید به عنوان یک روش مکمل در کنار روش های دیگر درمانی از آن استفاده کنید.
  • پس از اتمام هایفوتراپی میتوانید فعالیت های روزانه ی خود را از سر بگیرید.
  • باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک می شود.
  • موجب سفت شدن پوست های شل شده در گونه ها و پلک ها میشود.
  • باعث بهبود و درمان پوست های نازک می شود.
  • موجب از بین رفتن چین و چروک های پوست اطراف دهان می شود.
  • باعث از بین رفتن خطوط فک می شود

نتایج اثر بخشی هایفوتراپی

  • لیفت ابروها(بدون جراحی)
  • لیفت کردن صورت و گردن(بدون جراحی)
  • از بین رفتن غبغب (بدون جراحی)
  • محو شدن خطوط گریه،خنده و…
  • از بین رفتن افتادگی زیر چانه
  • سفت کردن پوست صورت
  • رفع چین و چروک های دور چشم

چه افرادی مناسب انجام هایفوتراپی هستند؟

کسانی که علاقمندند همواره جوان بمانند میتوانند از سن ۳۰ سالگی که پوست شروع به شل شدن میکند از این روش بهره ببرند.همچنین افرادی که تمایل دارند وزن کم کنند و نگران شل شدن پوست صورت و گردن هستند میتوانند از این روش استفاده کنند.

همینطور افرادی که می خواهند پوستی جوان و بدون چروک داشته باشند اما مایل به جراحی نیستند میتوانند این روش را انجام دهند.

چگونگی انجام هایفو تراپی

ابتدا فرد روی تخت دراز میکشد سپس پزشک ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دسته دستگاه هایفو را همانند سونوگرافی به روی پوست صورت در جهت های مشخصی از صورت بیمار حرکت می دهد.
ازآنجا که این روش درد غیرقابل تحملی ندارد نیاز به بی حسی موضعی و بیهوشی نیست و پزشک به مالیدن کرم های بی حسی موضعی بسنده میکند. نکته مهم اینجاست که فرد بعد از اتمام هایفو به طور کاملا واضح لیفت صورت خود را حس میکند که به آن نتایج سریع الاثر(hifu) میگویند.

آیا هایفو به تنها میتواند مشکل را حل کند؟

بله، اما گاهی اوقات لازم است هایفو در کنار دیگر اقدامات درمانی و زیبایی مثل تزریق چربی و یا هیالورونیک قابل جذب و…به صورت ترکیبی برای فرد انجام شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

هایفو چگونه عمل میکند؟

پس از اصابت پرتوهای متمرکز اولتراسوند توسط یک لنز آکوستیک به لایه های زیرین پوست بافت های ناحیه ی تحت درمان به سرعت گرم شده و به دمای مشخصی میرسند و همین باعث آسیب رساندن به بافت ها میشود.شاید غیر منطقی بنظر برسد اما همین آسیب های کوچک و تحت کنترل باعث افزایش کلاژن سازی و پروتئین الاستین در پوست میشود و این آغاز فرایند ترمیم در پوست میباشد .

هایفوتراپی برای کدام بخشهای بدن کاربرد دارد؟

هایفوتراپی را میتوان یکی از روش های محبوب درمانی زیبایی به عنوان جایگزین روش های تهاجمی و جراحی برای لیفت و جوانسازی پوست دانست . در این روش که با اجرای فرایند انعقاد حرارتی در ۳ لایه ی مختلف SMAS ، لایه ی درم تحتانی و لایه ی درم فوقانی مراه است باعث حریک پوست به کلاژن و پروتئین سازی در مناطق مختلف پوست میشود.
از جمله مناطقی که میتواند تحت تکنیک هایفوتراپی قرار بگیرد میتوان به نواحی مختلف صورت ، گردن ، دست ها ، پاها ، بازو ،شکم و…اشاره کرد.

هایفوتراپی برای چه مشکلات پوستی کاربرد دارد؟

هایفوتراپی یک روش ایمن و غیرتهاجمی برای رفع مشکلات پوستی و جوانسازی پوست میباشد که در نواحی مختلف کاربردهای متفاوتی دارد . از جمله میتوان به

  • رفع چین و چروک پیشانی
  • رفع چین و چروک زیر چشم
  • لیفت ابرو ها
  • لیفت پلک ها
  • لیفت پوست گردن و زیر گردن
  • رفع منافذ باز پوست
  • افزایش حالت ارتجاعی پوست
  •  کانتورینگ خط فک (ایجاد شکل V )
  • رفع خطوط نازولابیال (خطوط ریز دور دهان )
  • لبف صورت
  • لیفت غبغب

در چه سنی میتوان هایفو انجام داد؟

این تکنیک جوانسازی پوست برای افرادی که در دهه ی ۳۰ سالگی خود هستند کاربردی میباشد اما بیشتر افراد در سنین ۴۰ الی ۵۰ سالگی دچار مشکلات پوستی میشوند و همین امر باعث میشود افراد دراین سنین بهترین بازدهی را داشته باشند.
برای افراد با سن بالاتر هم این روش امکانپذیر است اما همانطور که گفتیم بستگی به شدت آسیب پوست و افتادگیه پوست دارد در صورت افتادگیه زیاد پوست هایفو یک روش مناسب با نتیجه ی مطلوب نمیباشد .
سن پوستی افراد در میزان تاثیر گذاری هایفو بسیار اهیمت دارد.

معایب و عوارض هایفو

بطور کلی هایفوتراپی را میتوان یک روش جوانسازی پوست ایمن بدون عوارض جانبی جدی دانست.هایفو عوارض جدی و قابل توجهی ندارد اما به مقدار کم میتوان علائمی مثل تورم ، قرمزی ، سوزش ، بی حسی را انتظار داشت که همگی علائم موقت بوده و معمولا پس از چند ساعت قرمزی برطرف میشود. همینطور باقی علائم مثل تورم و التهاب پس از چند روز باید به طور کل از بین بروند.
ممکن است برای برخی افراد درد پس از اتمام هایفو به مقدار کم مشهود باشد که بدون دخالت و درمان بصورت خود بخودی ازبین میرود و جای نگرانی ندارد.

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

ممکن است برخی افراد در حین هایفو به دلیل برخورد پالس های الکتریکی به لایه های پوست احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن جزئی داشته باشند.
اگرچه هایفو یک روش ایمن و بدون استفاده از هیچگونه سوزن و تزریقی انجام میشود بدون احساس درد زیادی است اما برخی افراد آستانه تحمل درد پایینی دارند برای همین ممکن است پزشک معالج قبل از شروع کار به محل مورد نظر کرم های بی حسی مانند لیدوکائین بمالد تا از احساس درد جزئی جلوگیری کند.بلافاصه بعد از اتمام هایفو مقداری قرمزی و التهاب عادی است و بعد از چند ساعت خودبخود بهبود پیدا میکنند.

ماندگاری هایفو

میزان ماندگاری و اثر بخشی هایفو در افراد مختلف به دلایل مختلفی افزایش و کاهش میابد. عوامل مختلفی مثل میزان افتادگی پوست ، سن افراد ، سلامت عمومی بدن و … در ماندگاریه هایفو تاثیر گذار است اما بطور معمول این بازه زمانی محدود میباشد و بین ۶ ماه الی ۳سال قابل مشاهده میباشد و پس از آن نیازبه ترمیم داد.

هزینه هایفوتراپی , (قیمت هایفوتراپی)

در مقایسه با دیگر روش های لیفتینگ و جوانسازی پوست مثل جراحی لیفت صورت ، هایفو هزینه کمتری دارد و بسته به جلسات مورد نیاز و وضعیت پوست و عوامل دیگری مجاسبه میشود که تقریبا ۲ الی ۳ میلیون تومان در کلینیک پیله در نظرگرفته میشود.

قبیمت هایفو به وسعت منطقه ی تحت درمان هم ارتباط دارد به این معنی که قطعا هزینه هایفو برای لیفت ابرو ها نسبت به شخصی که هایفو در کل صورت را با افتادگی پلک و پوست عمیق تری روبرو است کمتر است.

کلینیک پیله

کلینیک پیله یکی از مهمترین و بهترین کلینیک ها برای انجام عمل های زیبایی از جمله ، هایفوتراپی ، بلفاروپلاستی ، تزریق ژل و بوتاکس و در نهایت جوانسازی پوست میباشد که بهتر است زیباجویان عزیز قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی با کارشناسان کلینیک پیله مشورت نمایند.

 

مردم چه میپرسند؟

بستگی به ناحیه مورد نظر،تعداد جلسات مورد نیاز،پزشک و کلینیک مربوطه دارد.

خیر،گاهی نتایج تاخیری و تدریجی است که تا سه ماه از انجام هایفو ادامه دارد و تا 6ماه بعد نتایج کامل می شود.

اینکه سطح پوست کاملا سالم و بدون آسیب باقی میماند و نیازی به استراحت نیست و شخص میتواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

 

این روش در تمامی دنیا طرفدار دارد و تاکنون بیش از 250هزار جلسه درمانی صورت گرفته که تاکنون گزارشی مبنی بر خطرناک بودن انرژی فراصوت اعلاک نشده است.

این امکان وجود دارد که پوست کمی قرمز به نظر آید اما طی چند ساعت بعد از درمان از بین میرود بعضی از بیماران کمی تورم و سوزن سوزن شدن یا حساسیت را تجربه میکنند ولی تمام این موارد موقتی است.

احتمال دارد به ندرت علایم زیر هم وجود داشته باشد:

کبودی، بی حس شدن و التهاب، اما همینطور که گفته شد موقتی هستند و از بین میروند.

مطالب مرتبط

تماس با ما