نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو چگونه است؟

نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو چگونه است؟

خوابیدن پس از کاشت مو

کاشت مو قطعی ترین درمان برای ریزش مو ها می باشد. و برای هزینه و زمانی که به خاطر کاشت موهایتان صرف کردید بهتر است دوران نقاهت را به درستی بگذرانید. تا به نتیجه قطعی برسید. ممکن است برای شما هم سوالات زیادی در مورد مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو پیش آید. که یکی از پر تکرارترین این سوالات این است که روش صحیح خوابیدن و استراحت پس از کاشت مو چگونه می باشد. که در این مقاله به پاسخ کامل این پرسش می پردازیم.

چرا نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو مهم است؟

در دوران اولیه ی نقاهت یعنی روز های ابتدایی پس از کاشت پوست بخش هایی از سرتان که از آن جا مو برداشت شده و قسمت هایی که در آن جا کاشت انجام شده حساس و آسیب پذیر است و باید توجه داشته باشید که با خوابیدن به طرز غلط به موها فشار وارد نکنید و به گرافت های کاشته شده آسیب نزنید. همچنین شما می توانید با درست خوابیدن باعث کاهش تورم بعد کاشت شوید. نحوهی صحیح خوابیدن پس از کاشت تاثیر بسیاری بر نتیجه کاشت مو شما عزیزان دارد.

روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو:

  • مطمئن باشید که بالشت و ملحفه ی شما کاملا تمیز است

تمیز بودن بالشت و ملحفه از عفونت گرافت ها و آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند. شما می توانید برای شستن و تمیز نگه داشتن این وسایل از مواد شوینده ای استفاده کنید که فاقد هرگونه مواد حساسیت زا باشد که پوست سر را تحریک نکند.

  • برای قرار دادن سرتان بر روش بالشت از یک حوله استفاده کنید.

برای این که بعد از کاشت بالشت و ملحفه شما کثیف نشود می توانید از یک حوله ی نرم استفاده کنید و در صورت نیاز آن را بشویید و همچنین بهتر است سرتان با یک سطح نرم در تماس باشد.

  • روی شکم نخوابید.

نحوه ی خوابیدن شما پس از کاشت تاثیر زیادی بر سلامت گرافت ها دارد و روش شکم خوابیدن تورم بعد کاشت را افزایش می دهد. و اگر شما هم جزو افرادی هستید که عادت دارید روی شکم بخوابید بهتر است این عادت را به مدت ۱ الی ۲ هفته بعد از کاشت ترک کنید.

  • سر در ارتفاع بیشتری نسبت به بدن در زاویه ی ۴۵درجه قرار گیرد.

شما باید پس از کاشت به نحوی بخوابید که سر شما نسبت به سایر اعضا در ارتفاع بیشتری قرار گیرد. و می توانید برای این کار از ۲بالشت کمک بگیرید و در زیر سر خود قرار دهید. که این کار از تورم سرتان هم جلوگیری می کند و بهترین طرز خوابیدن پس از کاشت مو می باشد.

  • از تماس پوست سر با بالشت خودداری کنید.

هرگونه تماس و خراشی می تواند به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کند و شما برای جلوگیری از این برخورد ها می توانید از بالشت U شکل که طبی و مخصوص گردن می باشد استفاده کنید.

  • برنامه و الگوی خوابتان آراسته باشد.

برای دیدن نتیجه ی عالی کاشت مو باید استراحت کافی و برنامه ی خواب منظمی داشته باشید تا فولیکول مو های کاشته شده تقویت شوند و انرژی لازم را داشته باشند.

کلینیک کاشت مو پیله

یکی از مهمترین مسائل بعد از انجام عمل کاشت مو که بسیار مهم و باید بصورت اصولی انجام شود ، نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو است که حتما حتما زیباجویان و افرادی که عمل کاشت مو انجام داده اند ، باید از کارشناسان و تکنسین های کلینیک این سوال ها را باید بپرسند و موارد و نکات ذکر شده را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

کلینیک کاشت مو پیله خود را در مورد این مسائل موظف میداند و همیشه بعد از انجام عمل های کاشت مو و کاشت ابرو این موارد را بازگو میکند.

این خدمات بعد از کاشت مو در هزینه کاشت مو و همچنین برای افرادی که از خدمات کلینیک مانند ، کاشت مو قسطی انجام میدهند تاثیری ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما