لیفت صورت با نخ | هزینه لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ | هزینه لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت و بدن با نخ به عنوان لیفت با نخ یا لیفت بخیه نیز شناخته میشود ، و یک جایگزین غیر جراحی و کمتر تهاجمی برای صورت و گردن است .
برای این روش از نخ هایی استفاده میکنند که مواد تخصصی بخیه هستند تا پوست صورت را به حالتی جوانتر و مطلبوب تر تبدیل کنند .
این کار را میتوان در کمتر از ۴۵ دقیقه و خطر بسیار کمتری نسبت به جراحی لیفت پوست ، بدون نیاز به چاقوی جراحی انجام داد . لیفت صورت با نخ ماندگاری بیشتری هم دارد .

 

افتادگی پوست

افتادگی پوست یکی از اولین نشانه های پیری پوست صورت است که گاهی از سن ۴۰ سالگی شروع میشود . این مکانیسم را میتوان به ۲ صورت توضیح داد :

پیری پوست با از دست دادن خاصیت ارتجاعی ( کم شدن الاستین ) و استحکام ( کم شدن کلاژن ) مشخص میشود . پوست با از دست دادن خواص مکانیکی خود در معرض اثرات گرانش زمین قرار میگیرد که ساختار پوست را به سمت پایین میکشد .

و تغییرات در حجم بافت ، زیرا چربی اضافی باعث کشیدگی پوست میشود . هنگامی که این چربی اضافه از بین میرود ( در اثر رژیم غذایی ، تغییر وزن ، سن و… ) خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و پوست شل میشود .

 

تکنیک لیفت صورت با نخ

تکنیک نخ یک روش پزشکی زیبایی است که می تواند جایگزین لیفت صورت بدون عمل جراحی شود . دکتر نخ‌های قابل جذب را زیر پوست قرار می‌دهد تا بافت های در حال سقوط را تغییر و پوست را دوباره تحت کشش قرار دهد . این لیفت طبی ، چین و چروک را پر می کند، پوست را صاف می کند و چند سالی صورت را جوانتر نشان میدهد .

این تکنیک که برای زنان و مردان ۳۵ تا ۷۰ ساله توصیه می‌شود ، افتادگی در نواحی اصلی صورت را بطور قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد و به کانتور صورت ، لیفت گونه ، چین و چروک ها ،  خط لبخند ، گوشه‌های لب و لیفت ابروها کمک میکند .

این روش یک جایگزین واقعی برای لیفت صورت بدون جراحی ، با دوام بیشتر و به طور طبیعی علائم پیری را کاهش می دهد . برای جوانسازی بهینه صورت ، ترکیب لیفت با نخ با بلفاروپلاستی یا تزریق سم بوتولینوم ( بوتاکس ) کاملاً امکان پذیر است .

همچنین از نخ های لیفت برای زانوها ، باسن ، بازو ها و شکم استفاده میشود که نتایج رضایت بخشی هم دارند اما به نخ های زیادی نیازی است بنابراین شامل هزینه بالایی میشود .

 

مکانیسم نخ های لیفت و انواع نخ های لیفت

نخ های لیفت نسل اول که تک رشته و نازک هستند برای رفع چین و چروک های ظریف پوست و بهبود انعطاف پذیری پوست طراحی شده است اما برای لیفت پوست ضعیف هستند .

نسل دوم نخ های لیفت که به صورت پیچ خورده هستند برای ترمیم پوست و بهبود انعطاف پذیری پوست طراحی شده اند . این نسل هم برای لیفت نیز ضعیف هستند .

نخ های نسل سوم و چهارم نخ های دندانه دار یا KAG هستند که موقعیت مناسبی برای لیفت پوست ، بهبود چین و چروک پوست ، ترمیم پوست و افزایش انعطاف پذیری پوست دارند . البته مدل های نخ های KAG متفاوت است و شرکت های مختلف نخ های KAG با مقاومت های متفاوتی تولید میکنند .

نخ های تاشوی KAG محکم تر و طول عمر بیشتری دارند همچنین لیفت قوی تر و ماندگاری بیشتری دارند . نخ PDO سالهاست که به عنوان نخ بخیه استفاده میشود و ایمن بودن آن ثابت شده است . این نخ عمر نسبتا طولانی دارد و قابل جذب است و پس از ۶ ماه از بدن خارج و ناپدید میشود .

نخ های دیگری به نام Silhouette soft نیز در بازار وجود دارد که طول عمر آنها کمی بیشتر از نخ های PDO است و جنس این نخ ها با نخ های PDO متفاوت است .

از نظر ترکیب نخ های PLLA استحکام بیشتری نسبت به نخ های PDO دارند و در مقابل طول عمر بیشتری دارند . اما به این معنی نیست که لیفت آنها بیشتر از نخ های KAG دندانه دار است .

 

مهم ترین نکته در میزان و کیفیت لیفت با نخ ، تکنیک پزشک و کیفیت نخ انتخابی است .

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

نواحی قابل درمان لیفت با نخ

  • کاهش چانه دوتایی و افتادگی پوست زیر چانه
  • مشخص کردن خط فک و زاویه ی فک
  • کاهش چین و چروک دور چشم و زیر چشم
  •  لیفت چشم
  •  لیفت ابرو و کاهش افتادگی پلک بالا
  • کاهش خطوط ریز روی پیشانی
  •  کاهش چین های بینی (خط لبخند)
  • کاهش چین و چروک های رو به پایین گوشه دهان

با لیفت به کمک نخ چه اتفاقی برای پوست می افتد ؟

لیفت صورت با نخ در ۲ مرحله انجام میشود . به دلیل چسباندن مواد نخ روی پوست در زمان انجام عمل لیفت فوری پوست صورت میگیرد که به آن لیفت مکانیکی میگویند . مقداری از این در ماه اول با قرار گرفتن نخ ها در جای خود از بین میرود . با این حال بخش دوم و طولانی مدت لیفت با نخ ، کلاژن جدیدی است که با تجزیه نخ توسط بدن تولید میشود ، فرایندی که به عنوان نئوکلاژنز شناخته میشود . این به تدریج طی ۶ ماه آینده انجام میشود و همان چیزی است که باعث لیفت طولانی مدت میشود .

 

نتایج و ماندگاری بین ۱۸ ماه الی ۲ سال است اما کلاژنی که در پوست تولید میشود بسیار بیشتر از این مدت باقی میماند .

 

لیفت صورت با نخ مناسب چه کسانی است ؟

بهترین کاندید برای لیفت صورت با نخ ، فردی با پوست نسبتا شل است که به دنبال روش کوتاه مدت است . برخی دیگر بر این باورند که بهترین کاندید برای لیفت با نخ افرادی هستند که به تازگی متوجه کاهش کلاژن میشوند و میخواهند ساختار پوست خود را تقویت کنند نه برای کسانی که دارای پوست شل و کاملا افتاده هستند .

  • زنان یا مردان در سنین ۴۰ الی ۶۵ سالگی
  • افتادگی خفیف تا متوسط در ناحیه ی میانی صورت یا گردن
  • افراد غیر سیگاری ( این روش به توانایی بدن برای تولید کلاژن بستگی دارد ، این امر در افرادی که سیگار میکشند به طور قابل توجهی مختل میشود . )

 

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

با توجه به عنوان این عمل زیبایی که به آن لیفت صورت با نخ میگویند و به معنای واقعی نخ ها را به پوست وارد میکنند ، ممکن است تصور کنید که اینکار فوق العاده دردناک باشد .
با این حال نخ ها معمولا با استفاده از بی حسی های موضعی قرار میگیرند بنابراین زیباجویان معمولا احساس درد زیادی ندارند .
از سوزن های کوچک ( مشابه اندازه سوزن های بوتاکس ) برای تزریق داروهای بی حسی استفاده میشود .

 

مزایای لیفت صورت با نخ

  • ماندگاری بالا
  •  تحریک تولید کلازن طبیعی در بدن
  •  هزینه کمتر نسبت به جراحی لیفت صورت
  •  نسبتا بدون درد
  •  ریکاوری سریع ۴ الی ۵ روزه
  •  نتایج طبیعی
  •  روشی کاملا بی خطر
  •  نیاز به مراقبت های خاصی بعد از لیفت نیست

لیفت صورت با نخ یک اثر لیفت فوری صورت و همچنین یک اثر بازسازی کننده برای نتایج پیشرونده و طبیعی ایجاد میکند . بخش بزرگی از مزیت این روش نتیجه ی فوری و نتایج بهتر به مرور زمان است .
علاوه براین تحقیقات نشان داده که لیفت با نخ باعث افزایش کلاژن طبیعی بدن میشود که باعث بهبود طولانی مدت در کیفیت پوست شود .

 

عوارض لیفت صورت با نخ

واضح ترین عارضه جانبی لیفت صورت با نخ این است که نخ ها در صورتی که بیش از حد سطحی قرار بگیرند یا پوست زیباجو فوق العاده نازک باشد ، قابل مشاهده هستند . همچنین با کشیده شدن پوست امکان جمع شدن پوست وجود دارد اما پوست اضافی را نمیتوان برداشت یا مجددا پوشاند و نیاز به جراحی لیفت صورت دارد .
همچنین احتمال عفونت وجود دارد . چه با نخ های دائمی وچه نخ های موقت گزارش هایی از عفونت ، واکنش به جسم خارجی ، عفونت جای بخیه ( جایی که بخیه از پوست خارج میشود )  و چروکیدگی پوست گزارش شده است .
همچنین گزارش هایی از درد یا ناراحتی طولانی مدت با نخ دائمی وجود دارد .

 

هزینه لیفت صورت با نخ

با توجه به اینکه هزینه ی لیفت صورت بستگی به عوامل زیادی از جمله منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی ، نوع نخ ها و… دارد اما نسبت به جراحی لیفت صورت که نیاز به اتاق عمل و تجهیزات و تیم جراحی و بیهوشی دارد هزینه ی کمتری دارد . در کلینیک پیله هزینه ی لیفت صورت با نخ حدود ۵ الی ۷ میلیون تومان متغیر است . برای اطلاع دقیق تر در مورد هزینه جوانسازی و لیفت صورت با نخ با مشاورین ما در کلینیک پیله در تماس باشید .

علاوه بر لیفت صورت با نخ ، عمل های زیبایی دیگری مانند لیفت پیشانی و لیفت ابرو وجود دارد که برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره این خدمات میتوانید به صفحه آن مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از لیفت

  • برای بهبودی سریع تر و به حداقل رساندن کبودی و تورم توصیه میشود از یخ استفاده کنید .
  •  توصیه میشود تا چند روز با سر بالا و به پشت بخوابید تا از هرگونه فشار که به صورت وارد میشود جلوگیری کنید .
  •  حداقل ۲۴ ساعت از شستن و یا حتی لمس ناحیه درمان خودداری کنید .
  • به مدت ۲ الی ۳ هفته بعد از درمان نباید مالش یا ماساژ شدید صورت انجام شود .
  •  ورزش و فعالیت های سنگین ۱ الی ۲ هفته محدود شود .
  •  آقایان به مدت یک هفته از اصلاح صورت خود خودداری کنند .
  • خانم ها تا ۲۴ یاعت از آرایش کردن پرهیز کنند .

 

لیفت با نخ یا جراحی لیفت صورت

لیفت با نخ نتایج چشمگیری مثل جراحی لیفت صورت را به شما ارائه نمیدهد . اگر قصد دارید روی این روش سرمایه گذاری کنید داشتن انتظارات واقع بینانه مهم است .
لیفت با نخ دائمی نیست . لیفت صورت نمیتواند بطور کامل روند پیری پوست را متوقف کند اما نتایج آن سال ها باقی خواهد ماند . نتایج لیفت با نخ معمولا حدود ۲ سال باقی میماند .
از سوی دیگر ، خطرات ناشی از عوارض جراحی لیفت صورت بسیار بیشتر است . اگر از نتیجه ی جراحی لیفت خود راضی نیستید کار زیادی نمیتوانید انجام دهید به جز انتخاب و انجام یک روش تهاجمی دیگر اما اگر از نتیجه لیفت با نخ راضی نیستید میتوانید صبر کنید تا نخ ها جذب شوند و به حالت اول برگردید .
لیفت با نخ هزینه ی کمتری نسبت به جراحی لیفت دارد . همچنین بعد از آن به راحتی و بلافاصله به کار خود بازگردید .

 

کلینیک پیله

کلینیک کاشت ابرو و زیبایی پیله سالهاست توانسته در زمینه انواع روشهای جوانسازی پوست ، کاشت مو ، کاشت ابرو و … در ایران و تهران بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهد بنابراین به خیالی آسوده میتوانید تمامی خدمات زیبایی خود را به متخصصین کلینیک پیله بسپارید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما