فیشال پوست صورت در خانه چگونه انجام میشود ؟

فیشال پوست صورت در خانه چگونه انجام میشود ؟

یک فیشال پوست خوب ، پوست صورت شما را صاف ، روشن و بر افروخته میکند .

انجام یک فیشال حرفه ای در سالن های اسپا بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است اما شما میتوانید بدون صرف هزینه ، همان نتایج عالی را در خانه به راحتی بدست بیاورید .

با پاکسازی و لایه برداری کامل پوست خود شروع کنید

سپس از بخار درمانی ( بخور ) و ماسک برای کشیدن نا خالصی ها از منافذ خود استفاده کنید .

این کار را با تونر و مرطوب کننده به پایان برسانید تا پوست شما به زیبایی نرم و با طراوت به نظر برسد .

 

مراحل فیشال پوست در خانه

در ادامه با مراحل اصلی فیشال پوست صورت در خانه میپردازیم .

 

  • پاکسازی و لایه برداری صورت

    فیشال پوست صورت

    فیشال پوست صورت

 

  1.  موهایتان را از جلوی صورت کنار بزنید یا جمع کنید . از یک هد بند یا کش مو یا هر وسیله ای که با آن راحت ترید این کار را انجام دهید تا در طول فیشال مانع فعالیت شما نشوند .
  2. سپس صورت خود را با شوینده ملایم خود بشویید . قبل از فیشال حتما باید صورت خود را با شوینده مناسب و ملایم پوست خود بشویید . حتی در صورت نداشتن آرایش روزانه هم باید صورت خود را تمیز بشویید . اگر تمایل دارید چیز جدیدی را امتحان کنید از روش پاکسازی روغن برای شستن صورت خود استفاده کنید . روغن بادام ، جوجوبا یا زیتون را به صورت خود بمالید سپس آنرا با آب گرم پاک کنید . این یک روش عالی برای پاک کردن آرایش بدون آسیب رساندن به پوست است .
  3. از اسکراب صورت یا لایه بردار دیگری استفاده کنید . برای اسکراب میتوانید با موادی که در خانه دارید یک اسکراب خانگی درست کنید .
  4. صورت خود را بشویید و خشک کنید . صورت خود را آبکشی نهایی کنید تا تمام آثار اسکراب از صورتتان پاک شود . ممکن است لازم باشد از یک پارچه یا دستمال آغشته به آب گرم برای پاک کردن اسکراب اطراف چشم و بینی خود استفاده کنید . کار را با خشک کردن صورت خود با یک حوله نرم به پایان برسانید .
  5. صورت خود را ماساژ دهید . ماساژ گردش خون را افزایش میدهد و منجر به پوستی روشن و سالم تر میشود .

حالا که پوستتان تمیز است قبل از رفتن به مرحله بعد صورت خود را ماساژ دهید با انگشت اشاره و انگشت میانی با حرکات دایره ای و دورانی این کار را ادامه دهید .

 

اسکراب های خانگی

  • ۱ قاشق چای خوری شکر ، ۱ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری شیر
  • ۱قاشق چای خوری بلغور جو دوسر ، ۱ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چای خوری بادام آسیاب شده ، ۱ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری آب

روش های دیگر پاکسازی پوست

اگر بخواهیم از مهمترین خدمات زیبایی و پوستی کلینیک پیله نام ببریم میتوانیم به هایفوتراپی پوست ،میکرونیدلینگ صورت ، لایه برداری پوست اشاره نماییم که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خدمات به صفحه هر کدام مراجعه نمایید.

• پاکسازی منافذ پوست

  1. بخار درمانی را شروع کنید . یک قابلمه کوچک آب روی اجاق گاز بجوشانید .  گاز را خاموش کنید و با حوله ای که روی سرتان کشیده اید ، روی قابلمه قرار دهید تا بخار آب که از ظرف بالا می آید دور صورتتان محبوس شود . صورت خود را به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر بخور دهید . مطمئن شوید که در مواقع نیاز برای هوای تازه بالا بیایید . بخور دادن به باز کردن منافذ پوست برای آماده شدن برای ماسک صورت کمک میکند که نا خالصی ها را از بین میبرد .
    برای تجربه بهتر و شاداب تر فیشال صورت میتوانید از عصاره ها و اسانس های متفاوتی از جمله مقداری روغن درمانی ، چند قطره اسانس اسطوخودوس ، برگ لیمو ، گل رز یا گریپ فروت استفاده کنید .
    اگر اسانس ندارید میتوانید چند کیسه چای گیاهی را در آب بیندازید . چای بابونه و نعناع گیاهان معطری هستند .
  2. ماسک صورت درست کنید . مرحله بعدی ماسک صورت است که نا خالصی ها ( مانند آلودگی ها و پوست مرده ) را از منافذ شما خارج میکند . شما میتوانید یک ماسک صورت ورقه ای آماده از فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی خریداری کنید در غیر اینصورت میتوانید یک ماسک صورت در خانه درست کنید .
  3. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود نگه دارید . ماسک را روی پوست خود صاف کنید سپس صبر کنید تا اثر کند . در این میان میتوانید از ماسک های چشمی هم استفاده کنید .
  4.  صورت خود را بشویید و خشک کنید . برای از بین بردن تمام آثار ماسک صورت از آب گرم استفاده کنید .

 

ماسک های خانگی

  • برای پوست خشک : ۱ موز له شده و ۱ قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید .
  • برای پوست های مختلط : ۱ قاشق غذاخوری آلوئه ورا و ۱ قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کنید .
  • برای پوست های چرب : ۱ قاشق چای خوری خاک رس آرایشی و ۱ قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید .
  • برای انواع پوست : از عسل ساده استفاده کنید که دارای خواص ضد باکتریایی و مرطوب کنند
    فیشال پوست صورت

    فیشال پوست صورت

    گی مناسب برای هر نوع پوستی است .

 

 

• سرم درمانی ، مرطوب کنندگی و آبرسانی

  1.  از یک تونر استفاده کنید . تونر به روشن شدن پوست و بازگرداندن تعادل آن کمک میکند . برای این مرحله میتوانید از تونر های آماده در فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی خریداری و استفاده کنید در غیر اینصورت میتوانید از محصولاتی که در خانه دارید استفاده کنید .
  2. با یک مرطوب کننده کرمی فیشال صورت را به پایان برسانید . مرحله آخر استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست شما است .
  3.  مرطوب کننده از خشک شدن پوست شما جلوگیری میکند . بهتر است بدنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی الکل نباشد زیرا باعث خشکی بیشتر پوست میشود .

 

تونر های خانگی

  •  ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب را با ۱ قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید .
  •  ۱ قاشق غذا خوری گلاب با ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید .

 

مرطوب کننده خانگی

  •  روغن آرگان ، روغن بادام ، یا روغن جوجوبا را امتحان کنید .
  • آلوئه ورا یکی دیگر از مرطوب کننده های طبیعی و عالی است که خواص درمانی نیز دارد .

 

مراقبت های بعد از فیشال

  • خود را هیدراته نگه دارید : پس از انجام فیشال صورت ، پوست شما احساس لطافت و آبرسانی میکند . با این حال برای حفظ این نرمی و لطافت ، باید بدن خود را هیدراته نگه دارید . برای حفظ درخشش صورت در ۳ روز آینده هر روز حداقل ۳ لیتر آب مصرف کنید .

 

  •  با پوست خود ملایم باشید : یک فیشال صورت شامل شستشو ، پاکسازی و لایه برداری است که ممکن است پوست شما را حساس کند . به همین دلیل ، تا چند روز آینده با پوست خود ملایم باشید . از هر محصولی که ممکن است پوست شما را تحریک کند و منجر به جوش شود اجتناب کنید . حداقل تا ۴ روز پس از فیشال از درمان های موضعی خود داری کنید .

 

  • به جوش ها دست نزنید : ممکن است وسوسه شوید که جوشهای تان را بترکانید . اما بعد از انجام فیشال صورت بهتر است به صورت خود دست نزنید . هری فشاری پوست شما را ملتهب میکند و باکتری ها را پخش میکند .

 

  • بلافاصله آرایش نکنید : پس از فیشال پوست برخی از منافذ پوست باز میمانند تا نفس بکشند و خودشان بسته میشوند . اگر بلافاصله آرایش کنید مواد آرایشی در پوست شما گیر کرده و آنرا تحریک میکند و منجر به جوش میشود . به همین دلیل در حالت ایده آل حداقل تا ۲۴ ساعت پس از فیشال صورت چه در خانه چه در اسپا و سالن های زیبایی از آرایش کردن خودداری کنید .

 

  • در معرض نور خورشید نباشید : شما پوست خود را عمیقا لایه برداری کرده اید پس پوست شما در مقابل اشعه uv خورشید بسیار آسیب پذیر تر میشود . بنابراین پس از فیشال صورت برای مدتی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید . اگر نیاز به بیرون رفتن بود حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید .

کلینیک پیله

کلینیک کاشت مو پیله یکی از معتبرترین کلینیک های زیبایی میباشد که علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو ، کارهای زیبایی پوست نیز انجام میدهد.

قبل از انجام هر گونه عملی روی پوست بهتر است با یک متخصص پوست و یک کلینیک معتبر مشورت و مشاوره داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما