علت کبودی و ورم بعد کاشت ابرو | جلوگیری از کبودی بعد از کاشت ابرو

علت کبودی و ورم بعد کاشت ابرو | جلوگیری از کبودی بعد از کاشت ابرو

علت کبودی و ورم بعد کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو راه حلی دائمی برای داشتن ابروهای طبیعی به فرم دلخواهتان می باشد. که بدون شک یکی از مهم ترین بخش های صورت می باشد و نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. از این روش بیشتر برای افرادی استفاده می شود که ابرو های نازک و یا کم پشتی دارند. و یا بر اثر آسیب های فیزیکی بخشی از ابروی خود را از دست داده اند و یا کسانی که از فرم ابروهای خود راضی نیستند و قصد تغییر فرم آن را دارند. کاشت ابروی طبیعی نیز مانند همه ی عمل های زیبایی عوارضی دارد که کبودی و ورم بعد از کاشت ابرو عارضه ی این پیوند طبیعی می باشد.

در این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل به علت ایجاد این ورم و کبودی و رفع آن بپردازیم.

دلایل ورم چشم پس از کاشت ابرو:

بروز هر عارضه ای پس از هر عمل زیبایی دلیل خاص خود را دارد. عمل پیوند ابرو یک عمل سرپایی می باشد که عوارض آن موقت می باشد. که عوامل مختلف ایجاد این عوارض و نحوه ی جلوگیری و درمان آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

تزریق داروهای بی حسی:

هنگام کاشت ابروی طبیعی برای راحتی شما زیباجوی عزیز و عدم احساس هرگونه دردی از داروی بی حسی استفاده می شود و پس از کاشت به علت وجود نیروی جاذبه ی زمین این دارو سمت پایین تر مثل اطراف چشم و پلک ها کشیده می شود و تاثیر زیادی بر به وجود آمدن تورم چشم ها دارد. امکان ایجاد این تورم ها در افرادی که دارای پوست شل می باشند بیشتر است.

نداشتن شرایط مناسب زیباجو از لحاظ سلامت جسمی:

افرادی که سن بالاتری دارند به علت کاهش میزان چربی در زیر پوستشان  بیشتر در معرض این ورم بعد از کاشت هستند و در صورتی که مراقبت های قبل و بعد از کاشت را به درستی انجام ندهند شاهد این بروز این عارضه هستند. که با گذشت ۳ روز پس از کاشت به طور کامل از بین می رود.

بهداشتی نبودن محیط کلینیک:

کاشت ابرو عملی سرپایی، ظریف و حساسی است که تمامی موارد بهداشتی باید در طی آن رعایت شود و در صورت بروز کوچک ترین عفونتی فرد ممکن است در معرض عوارضی مانند عفونت قرار گیرد. پس استفاده از لوازم استریل و بهداشتی کاملا ضروری می باشد.

چه راه هایی برای جلوگیری از تورم و کبودی بعد از کاشت ابرو وجود دارد؟

مراقبت های قبل و بعد از کاشت و همچنین شستشو پس از کاشت ابرو تاثیر بسزایی در نتیجه ی کاشت دارد که با انجام این مراقبت ها می توانید از ایجاد عوارض کاشت جلوگیری کنید.

مراقبت هایی مانند موارد زیر:

  1. تا سه شب بعد از کاشت بهتر است با زاویه ی ۴۵ درجه بخوابید
  2. عد م مصرف مشروبات الکی
  3. عدم مصرف دخانیات
  4. استفاده از کمپرس جهت جلوگیری از بروز کبودی ها
  5. عدم استفاده از آب داغ هنگام دوش گرفتن و سونا و جکوزی چرا که گرما موجب آسیب رساندن به فولیکول های مو می شود.
  6. شنا نکردن
  7. عدم انجام فعالیت های ورزشی سنگین
  8. استراحت و تغذیه درست
  9. لمس نکردن موهای کاشته شده
  10. فشار وارد نکردن به نواحی که کاشت در آن جا انجام شده.
  11. عدم استفاده از دوش آب بطور مستقیم
  12. داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین مصرف نکنید.

درمان ورم چشم بعد از کاشت ابرو:

ایجاد ورم و کبودی پس از کاشت ابرو عارضه ای کاملا عادی و طبیعی می باشد که با گذشت ۳ تا ۴ روز پس از کاشت برطرف می شود و اما ماندگاری این ورم به مدت زیاد نیاز به مراجعه به پزشک دارد. و شما با انجام برخی موارد که برایتان در این بخش ذکر می کنیم می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

  • خوابیدن به شکل درست: نحوه درست خوابیدن به حالت ۴۵درجه می تواند به ایجاد تورم کمک کند.
  • انجام تمریناتی برای خونرسانی بهتر: جهت کاهش ورم پس از کاشت ابرو می توانید اقداماتی انجام دهید تا موجب خونرسانی بیشتر به محل شود تا ورم کاهش پیدا کند، شما می توانید اطراف محل کبودی را به آرامی ماساژ دهید.
  • استفاده از کمپرس یخ: یکی دیگر از راه های جلوگیری از ایجاد ورم استفاده از کمپرس یخ می باشد که موجب خونرسانی بهتر به محل پیوند می باشد و تورم را کاهش می دهد.
  • استفاده از مسکن ها: ورم های ایجاد شده پس از کاشت می توانند کمی دردناک باشند و شما میتوانید با استفاده از داروهای مسکن از درد تورم ابروها بکاهید.

کلینیک کاشت ابرو پیله

کلینیک پیله یکی از مهمترین کلینیک های زیبایی در ایران و تهران است که همیشه هدف خود را بهترین نتیجه برای زیباجویان و مراجعه کنندگان خود قرار داده است ،
از مهمترین خدمات کلینیک کاشت ابرو پیله ، دادن خدمات بعد از عمل کاشت مو و کاشت ابرو است ،
که توصیه میشود قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی با کارشناسان ، تکنسین ها و پزشک کاشت ابرو کلینیک پیله مشورت نمایید تا بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

از مهمترین خدمات کلینیک پیله ، کاشت ابرو قسطی میباشد که بهتر است برای اطلاع از نحوه اقساطی کردن کاشت ابرو با کلینیک تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما