تاثیر بارداری بر وضعیت مو ها چگونه است؟

تاثیر بارداری بر وضعیت مو ها چگونه است؟

تاثیر بارداری بر وضعیت مو

ریزش مو امری است که همه ی افراد در زندگی خود آن را تجربه می کنند که کاملا طبیعی می باشد. هر فرد بالغ در حدود ۱۰۰ هزار تار مو بر سر دارد که روزانه به طور طبیعی حدود ۱۰۰ تا از تار موها ریزش دارند. و لازم به ذکر است که در حدود ۹۰% از موها همیشه در حال رشد اند. اما شرایط رشد و ریزش موها در زمان های مختلف دچار تغییرات می شوند که ممکن است ریزش موها افزایش پیدا کنند. که در این مقاله به تاثیر بارداری بر وضعیت مو می پردازیم.

وضعیت موها در دوران بارداری چگونه است؟

بارداری در خانم ها موجب افزایش میزان هورمون های استروژن می شود، هورمون استروژن مسئولیت جلوگیری از ریزش فولیکول مو را به عهده دارد. و همچنین باعث ضخیم شدن موها می شود. و تراکم موها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و ریزش موها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

وضعیت مو ها در دوران پس از زایمان چگونه است؟

بیشترین ریزش مو را خانم های باردار در زمان ۳ ماه پس از کاشت تجربه می کنند و تا ماه ۴ام به اوج می رسد به این علت که موهایی که بر سر بوده و قدیمی شده ریزش پیدا می کنند و جای خود را به موهای جدید می دهند. این ریزش با گذشت مدت زمان ۶ ماه تا ۱ سال به حالت عادی گذشته بر میگردد.

تاثیر بارداری بر وضعیت مو

تاثیر بارداری بر وضعیت مو

چرا در دوران بارداری مو ها شروع به ریزش می کنند؟

در دوران بارداری به دلیل نوسان هورمون ها بدن دچار تغییرات زیادی می شود که عوارضی مانند ریزش مو را به دنبال دارد. این عوارض تا مدتی ماندگار هستند و با گذشت رمان از بین می روند.

هورمون ها:

تاثیر هورمون ها بر رشد و ریزش مو بسیار چشم گیر است. هورمون پروژسترون در دوران بارداری به مقدار زیاد ترشح می شود که موها را خشک و شکننده می کند. همین امر سبب ریزش مو ها می شود.

ویتامین ها و مواد معدنی:

تاثیر ویتامین ها و مواد معدنی بر تقویت مو نکته ای بسیار مهم می باشد که باید به آن توجه شود به علت حمل جنین و نیاز های آن باید انرژی کافی برای رشد تامین شود. داشتن حالت تهوع در دوران حاملگی باعث می شود مقدار زیادی از غذاهایی که مصرف می کنید از بدنتان خارج شود و بدنتان دچار کمبود مواد مغذی شود. که همین امر سبب ریزش بخش عمده ای از موهایتان می شود.

آهن:

خانم های باردار بیشتر در معرض کمبود آهن قرار می گیرند. که علائمی مانند ریزش مو، خستگی، مشکل تنفسی و ضربان نامنظم قلب را به دنبال دارد.

بیماری های پوستی:

برخی بیماری های پوستی می توانند بر پوست سر تاثیر گذارند و موجب ریزش موها شوند

سندرم تخمدان پلی کیستیک:

سندرم تخمدان پلی کیستیک که عدم تعادل هورمون ها را به دنبال دارد موجب ریزش موی شدیدی در خانم ها می شود.

تیروئید:

یکی از وظایف غده ی تیرویید سلامت و رشد مو ها می باشد. که بیماری کم کاری تیروئید یکی دیگر از دلایل ریزش موها می باشد.

چه راه هایی برای جلوگیری از ریزش موها در دوران بارداری وجود دارد؟

  • داشتن تغذیه ی مناسب
  • عدم شانه زدن موها در حمام یا هنگامی که خیس هستند
  • از وسایل حرارتی جهت صاف یا فر کردن موها استفاده نکنید.
  • از محصولات شیمیایی استفاده نکنید.

کلینیک کاشت مو پیله

کلینیک پیله از مهمترین منایع و سورس ها برای آن دسته از مراجعه کنندگان و مشتریان است که همیشه بر پایه حقیقت یکسری مطالب را ارائه کرده است ، از همین رو با ارائه یکسری مقالات در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو به یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات بیشتر در کارهای بعد از کاشت مو ، کارهای قبل از کاشت مو و اینکه باید ها و نبایدهای قبل و بعد از کاشت مو به مشتریان ارائه داده است.

از همین بابت با خیال راحت میتوانید اطلاعات مهم در موارد دکر شده کسب نمایید.

از مهمترین موارد که باعث شده کلینیک پیله در مقابل سایر رقبا و کلینیک ها متمایز شود ، کاشت مو قسطی ، کاشت ابرو قسطی ، بدون سود و هزینه اضافی در انجام کارهای زیبایی.

همچنین داشتن قیمت کاشت ابرو مناسب ، بصورت کاشت ابرو قسطی نیز از دیگر حصوصیات این کلینیک میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما